🔹از پرواز های فرودگاه رفسنجان چه خبر؟ خط رفسنجان ایر راه اندازی شد؟

🔹فرودگاه بین المللی رفسنجان با مساحت 164 هزار و 500 متر مربع در سال ۱۳۶۹ راه اندازی شد و در همان زمان به مدت سه سال جهت بازسازی، پرواز های خود را لغو کرد تا پس از دوره ای کوتاه مدت، شاهد رونق و پرواز های هر روزه در فرودگاه رفسنجان باشیم.

🔹از آنجا که شهر رفسنجان در تولید مواد معدنی، صنعتی و کشاورزی از جایگاه حائز اهمیتی برخوردار می باشد وجود این فرودگاه و رونق پرواز در آن می تواند کار را برای صادرات محصولات راحت کند. از طرف دیگر، وجود باشگاه فرهنگی و ورزشی صنعت مس و فعالیت تیم های این باشگاه در لیگ های تراز بالای کشور نیز می تواند رونق پرواز ها را دو چندان کند و پرواز های خط رفسنجان به شهرهای دیگر را نیز تحقق بخشد.

🔹اما با گذشت چندین سال از بازسازی فرودگاه رفسنجان کمتر اتفاق مثبتی در روند پیشرفت این فرودگاه رخ داد و سکون و سکوتی غریبانه در محدوده فرودگاه حکم فرما بود تا اینکه سرانجام با گذشت چندین سال بعد از آن سه سال، فرودگاه شهرستان رفسنجان دوران بازسازی را پشت سر گذاشت و آماده بهره برداری شد.

🔹در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ خبرهایی مبنی بر از سرگیری پرواز های فرودگاه رفسنجان به گوش می رسید تا اینکه اواخر همان ماه، اعلام شد با همکاری شرکت هواپیمایی زاگرس و قول سرمایه گذاری این شرکت در رفسنجان پرواز های فرودگاه رفسنجان از سرگرفته خواهد شد.

🔹با بررسی و ارزیابی پهنای باند و امکانات هندلینگ فرودگاه توسط مسوولان قول مساعد داده شد در آینده نزدیک پرواز ها شروع شود و همچنین با پایان دوران ویروس کرونا پرواز های مشهد، قشم و کیش به برنامه های پرواز اضافه شود.

🔹این فرودگاه با هدف کوتاه شدن مسافت مسافرین شهرستان رفسنجان تا فرودگاه های کرمان و سیرجان و آسودگی شهروندان در پرواز به بهره برداری رسید و در روز های دو شنبه و چهارشنبه پرواز ها به تهران برپا شد.

🔹درست یک سال بعد و در اواسط مرداد ماه ۱۴۰۰ مجددا اعلام شد به دنبال مجوز ایرلاین برای فرودگاه رفسنجان هستیم تا خط رفسنجان ایر شبیه ماهان راه اندازی شود و مقرر گردید با تامین اعتبار از سوی صندوق بازنشستگی شرکت مس، دو فروند هواپیمای جت ۷۰ نفره به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان از ترکیه خریداری شود و با افزودن این دو هواپیما به ناوگان هوایی رفسنجان پرواز های مشهد مقدس، کیش و قشم نیز انجام گردد.
اکنون با گذشت دو سال از اعلام این وعده ها نه تنها شاهد احیای فرودگاه شهرستان رفسنجان و راه اندازی پرواز های این فرودگاه به شهرستان های دیگر نبودیم و هواپیمایی نیز خریداری نشد بلکه تنها شاهد رکود این فرودگاه هستیم که همان دو روز پرواز در هفته به تهران نیز در آن انجام نمی شود.

🔹حال سوال این است؛ چرا با گذشت چندین سال هنوز تکلیف فرودگاه شهرستان رفسنجان مشخص نشده است؟ پرواز در هر روز هفته که هیچ همان دو روز پرواز در هفته به کجا رسید؟ چرا تامین اعتبار به مشکل خورد و مس به وظایف اجتماعی خود در قبال رفسنجان عمل نکرد؟ و دیگر این که چند سال دیگر باید منتظر تحقق این وعده بر زمین مانده باشیم؟

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *