🔹کمتر از 40 روز دیگر تا برگزاری یکی از مهم ترین رویدادهای سیاسی کشورمان که همان انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات مجلس خبرگان رهبری می باشد باقی مانده است. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس روز ۱۱ اسفندماه برای تعیین 290 نماینده مجلس جهت یک دوره چهارساله دیگر برگزار خواهد شد.

🔹انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۸۸ عضو مجلس خبرگان رهبری برای یک دوره هشت ساله برگزار خواهد شد.

🔹آن چه در این خصوص همچون دیگر ادوار انتخابات حائز اهمیت است بحث حضور مردم آن هم به شکل شکوهمند است. انتخابات، مهم‌ترین عرصه به نمایش گذاشتن دموکراسی و از سوی دیگر، نمایش بلوغ سیاسی مردم محسوب می شود که فقدان آن، هر کشور را در شمول اداره امور، به شکل دیکتاتوری و هرج و مرج قرار داده و از دایره یک کشور دموکراتیک خارج کرده و مشروعیت آن را با چالش مواجه می سازد. این مسأله در کشور عزیزمان ایران علاوه بر انتخابات مجلس که از اهمیت بالایی برخوردار است در خصوص انتخابات مجلس خبرگان که ولی فقیه از طریق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تعیین می‌شود، هم دارای اهمیت و هم دارای حساسیت است و لزوم دو چندان پیدا می کند.

🔹حضور پر شور در انتخابات علاوه بر ایجاد تحول، نمایش دموکراسی و فهم بالای سیاسی و از جهتی دیگر، بیانگر یک همدلی و وحدت ملی و انگیزه بالای ملت برای ترسیم سرنوشت خود به شمار می رود. تردیدی نیست که این وحدت و همدلی و انگیزه بالا، منجر به تولید قدرت در ابعاد بین المللی شده و نظام و کشور را صاحب یک پشتوانه عظیم مردمی می کند. مردمی که می دانند مجلس، مظهر حکومت مردمی (مردم‌سالاری دینی) و اداره‌کننده حقیقی کشور است و جایگاه و مسیر حرکت دولت و ملت را مشخص می‌کند و همچنین مظهر خواسته‌های مردم در زمینه سیاست‌های گوناگون چه داخلی و چه خارجی است.

🔹متأسفانه در این خصوص بعضی ها خواسته یا ناخواسته، وجود برخی مشکلات موجود، از جمله مشکلات اقتصادی را دستمایه توجیهات خود کرده و به این بهانه مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند در حالی که این موضوع به ضرر کشور بوده و خدای نکرده اگر منجر به مشارکت ضعیف مردم شود، نتیجه آن تشکیل یک مجلس ضعیف خواهد بود و قطعاً چنین مجلسی قادر نمی باشد در بزنگاههای مختلف، مصالح نظام را تشخیص داده و بر پایه خواسته های مردم، تصمیماتی را اتخاذ کند که به نفع کشور باشد.

🔹لذا از هم اکنون که فرصت چندانی برای این فرایند حساس سیاسی اجتماعی باقی نمانده همه کسانی که به فرموده رهبر معظم انقلاب مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند. همچنین هم اکنون که عرصه برای رقابت جناح‌ها و نگاه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نسبت به همیشه بازتر شده است جناح های سیاسی نیز باید یک نوع رقابت را که رهبری معظم انقلاب از آن به عنوان «مسابقه» یاد کردند آغاز کنند. مردم هم یقین بدانند که راه‌حل مشکلات، انتخابات است و برای رفع مشکلات باید در انتخابات شرکت کنند تا ان شاءالله روز 11 اسفند شاهد تحقق چهارگانه فرمانده معظم کل قوا در این خصوص یعنی مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت به معنای حقیقی و امنیت انتخابات بوده و بار دیگر برگ زرین دیگری بر تاریخ افتخارات ایران اسلامی بیفزاییم.

همچنین می توانید جهت دریافت اخبار به روز و مشاهده صفحات #هفته_نامه_رفسنجان ما را در فضای مجازی هم دنبال کنید

پیام رسان سروش

پیام رسان ایتا

پیام رسان بله

پیام رسان روبیکا

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *