امام جمعه شهرستان انار مشکل اساسی این شهرستان را مسئله آب دانست و گفت: انتظار داریم با هماهنگی وزارت نیرو مسئله انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به این شهرستان با توجه به عبور خطوط لوله انتقال آب خلیج فارس از این شهرستان، لحاظ شود.

حجت الاسلام حسن منتظری پیش از ظهر امروز 21 مرداد در شورای اداری شهرستان انار با حضور وزیر بهداشت، اظهار کرد: انار پیشانی استان کرمان بوده و در محل جاده های ترانزیتی مهم کشور و موقعیت مهم و حساسی قرار دارد.

وی با اشاره به سابقه انقلابی مردم انار، افزود: مردم انار بیش از 120 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند و مردمی متدین و ولایتمدار هستند. تنها روحانی شهید مدافع حرم استان از این شهرستان تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه در 28 هزار هکتار از اراضی منطقه پسته کاری انجام شده است، تصریح کرد: این در حالی است که 10 هزار هکتار از این رقم به علت بی آبی، سرمازدگی، گرمازدگی و ..از بین رفته است.

منتظری با بیان اینکه مشکل اساسی این شهرستان آب است و آب، خاطرنشان کرد: انتظار داریم با هماهنگی وزارت نیرو مسئله انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به این شهرستان با توجه به عبور خطوط لوله انتقال آب خلیج فارس از این شهرستان، لحاظ شود.

امام جمعه انار بیان کرد: با همه گرفتاریها و مشکلاتی که از لحاظ اقتصادی مرم شهرستان داشته اند، اما مردم مومن این سامان قدمهای خیری برداشته اند و در سالهای اخیر بیش از 30 میلیارد تومان به دولت کمک کرده اند.

منتظری ادامه داد: انتظار مردم این است که بعد از گذشت 8 سال، بیمارستان انار تکمیل شود چرا که 140 کیلومتر با یزد و 100 کیلومتر از رفسنجان فاصله داریم و با توجه به جاده های ترانزیتی و تصادفات جاده ای، می طلبد سریعتر به بهره برداری برسد.

امام جمعه انار با بیان اینکه اشتغال مردم این شهرستان از خواسته های بحق است که عدالت در گزینش بویژه در زمینه معادن انجام نمی شود، افزود: این شهرستان می تواند دارای منطقه ویژه اقتصادی باشد و باید از تک محصولی بیرون بیاید و منطقه ویژه اقتصادی می تواند این شهرستان را نجات دهد.

منتظری در پایان گفت: امیدوارم سفر وزیر بهداشت دارای برکات خوبی باشد. وزاری زیادی به این شهرستان آمده اند اما وعده های داده شده باید عملی شود. در دولت نهم قدم بزرگی برای شهرستان برداشته شد و مدیون نظام هستیم. سیل اخیر به برخی منازل گلشن و بخش زیادی از باغات پسته خسارت وارد کرده که نیاز به تسهیلات به کشاورزان سیل زده وجود دارد.

چارت ادارات انار تکمیل نیست

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز در این جلسه گفت: در حالی که سال 88 انار تبدیل به شهرستان شد اما زیرساختهای آن هنوز اجرا نشده و چارت ادارات آن تکمیل نیست.

حجت الاسلام حسین جلالی با اشاره به سرمازدگی باغات پسته شهرستانهای رفسنجان و انار در دو سال گذشته، افزود: 200 هزار نفر در این دو شهرستان در بخش کشاورزی امرار معاش می کنند و اگر سرمایه در گردش در اختیار این کشاورزان قرار داده نشود 200 هزار نفر بیکار می شوند و با یک لشکر بیکار مواجه خواهیم شد.

وی افزود: در حالی که وام سرمازدگی به کشاورزان داده نشد سیل‌زدگی به آن اضافه شد. انار پیشانی استان کرمان و سه استان را به یکدیگر متصل می کند و نیازمند توجه ویژه است.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *