نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به انتقال حساب‌های شرکت مس از بانک‌های استان کرمان به پایتخت، گفت: تصمیماتی که از روی سیاسی‌کاری گرفته می‌شود به ضرر مردمی است که سال‌ها آلایندگی‌های مس را تحمل کردند و حرف نزدند.


حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در سخنانی اظهار کرد: اخباری که حکایت از آن دارد که حساب‌های مس از استان کرمان به سمت تهران منتقل می‌شود، موجب نگرانی مسؤولان شهرستان و استان شده است، در این راستا تلاش زیادی شده که حساب‌های مس به استان بازگردد، اما سوالی پیش آمده که مسؤولان مس باید پاسخگو باشند که چه ضرورتی پیش آمد که دستور انتقال حساب‌ها صادر شد؟


وی با اشاره به اینکه ما هم پیش از این درخواست داشتیم که اکثر مسؤولان مس از تهران به رفسنجان و اطراف معادن مهاجرت کنند و دفتر تهران را کوچکتر و هزینه‌ها را کاهش دهند که تا کنون این کار محقق نشده است، ادامه داد: وجود یک دفتر ستادی در تهران کفایت می کرد، در حالی که 70 درصد تولید مس کاتد در مس سرچشمه رفسنجان است چرا مسؤولان باید نزدیک به هزار کیلومتر آن طرف‌تر باشند.


حجت‌الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: دفتر تهران وسیع شده و ساختمان‌های گران قیمت دارد و روزبه‌روز در حال توسعه است، رفت و برگشت مدیران و سایر هزینه‌ها را هم در بر دارد، در صورتی که می‌توانست مرکزیت به مجتمع مس که بیشترین تولید را دارد، منتقل شود.


وی تصریح کرد: مس یک مجموعه بزرگی از مدیران، کارمندان، بازنشستگان و نیروهای خدوم است و نباید کارهایی انجام شود که باعث تشنج و التهاب در حوزه مس شود.


نماینده مجلس با اشاره به اینکه مجتمع مس باید توسعه پیدا کند و به مردم و کشور خدمت کند، افزود: متأسفانه حاشیه‌هایی ایجاد می‌کنند که باعث نگرانی‌های کارگران و مجموعه مجتمع مس شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ما علی‌رغم آسیب‌هایی که در پرتو مجتمع مس به خاطر آلایندگی دیده و می‌بیند، نهایت همکاری را با مدیران داشتیم اما این احساس نارضایتی حق مردم این شهرستان نیست.

جلالی با ذکر این مطلب که ما تلاش خودمان را در جهت آرامش انجام می‌دهیم اما اینکه دست‌اندرکاران و مسؤولان از تهران بخواهند تصمیماتی غیرقابل هضم بگیرند منصفانه نیست، ابراز داشت: این تصمیمات باعث می‌شود هزینه‌ها و تاوان آن را ما بدهیم، بنابراین بهتر است تصمیمات‌شان را در منطقه بگیرند و حرف دل کارگران و مسؤولان شهرستان را بشنوند و مسیر را با آرامش طی کنند.

وی تأکید کرد: امروز کشور ما نیاز به آرامش و ثبات دارد و نیاز به تولید بیشتر و ایجاد اشتغال زیادی برای جوانان داریم. نباید بگذاریم این مجموعه بزرگ و ارزشمند دستخوش سیاسی‌کاری، سیاسی‌بازی و ندانم‌کاری بعضی افراد شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در پایان سخنان خود متذکر شد: سخنان دلسوزانه و هوشمندانه امام جمعه رفسنجان مبنی بر بازگشت حساب‌های شرکت مس به بانک‌های رفسنجان که در خطبه‌های نماز جمعه ایراد شد، باید مورد توجه جدی مسؤولان در حوزه مس قرار گیرد.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *