مذاکراتی با تویوتا برای واردات خودرو انجام شده است. سخنگوی وزارت صمت گفت آیین نامه واردات خودرو نهایی شده و هفته آینده این آیین نامه منتشر می شود.

امید قالیباف می گوید مذاکراتی برای ورود خودرو به کشور با برند تویوتا انجام شده است. سخنگوی صمت می گوید در کنار مذاکره با تویوتا با برخی برندهای خودروساز آلمانی، چینی و هندی نیز برای واردات خودرو صحبت های شده است.

آن طور که قالیباف گفت هدف گذاری واردات خودرو برای دهک‌های پایین است و سقف قیمت آن تا 20 هزار دلار برنامه‌ریزی‌شده است.

این مقام مسئول ادامه داد خودروسازان خودشان نیز با شرکت‌های خودروساز دنیا مذاکره کردند، اما 70 درصد تقاضای خودرو برای سه دهک کم درآمد است و برنامه‌ریزی ما برای واردات خودرو‌های ارزان قیمت اقتصادی است که از کیفیت خوبی هم برخوردارند.

بررسی محصولات برند تویوتا نشان می دهد چنانچه قرار باشد بازه قیمتی خودروهای وارداتی را تا 20 هزار دلار در نظر بگیریم چهار محصول تویوتا که در بازار هند حاضر هستند می توانند وارد بازار ایران شوند.

اما این چهار محصول کدام ها هستند؟

تویوتا Glanza با کف قیمتی حدود هشت هزار و 240 دلار به عنوان ارزان ترین محصول تویوتا که در بازار هند حاضر است می تواند یکی از کاندیداهای واردات به بازار خودروی کشورمان باشد. چنانچه این محصول به صورت فول اپشن وارد شود قیمت ان تا 12 هزار و 490 دلار افزایش پیدا می کند.

تویوتا گالانزا

تویوتا Rumion دومین محصول تویوتا در بازار هند است که می تواند با توجه به بازه قیمتی در نظر گرفته شده وارد بازار ایران شود. این خودرو در کف قیمتی حدود 10 هزار و 965 دلار در بازار هند حضور دارد.

تویوتا رومییون

تویوتا Urban Cruiser یک خودروی نیم شاسی یا کراس اوور جمع و جور است که در بازار هند در دسترس مشتریان قرار دارد. این خودرو با کمترین آپشن حدود 11 هزار دلار قیمت دارد و همین محصول با تمام آپشن ها با قیمتی حول و حوش 14 هزار و 670 دلار قابل خریداری است.

تویوتا urban

تویوتا Belta نیز می تواند در دسترس مشتریان ایرانی قرار گیرد. این خودروی سدان در بازار هند حول و حوش 12 هزار و 500 دلار قیمت خورده است.

توویتا belta

البته فراموش نکنیم این قیمت ها در بازار هند است و باید هزینه حمل را نیز به آنها اضافه کنیم. هزینه تعرفه ورودی و سایر هزنیه های مرتبط با واردات خودرو نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *