✅تفاهم‌نامه همکاری بین منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به‌منظور توسعه زمینه‌های مشترک علمی، پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های موجود دو مجموعه به امضا رسید.

🔹 به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، روز دوشنبه ۲۹ فروردین تفاهم‌نامه همکاری بین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با موضوع تقویت و توسعه همکاری فی مابین با هدف دسترسی و به‌کارگیری دانش فنی در اجرای طرح‌های تحقیقاتی کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی و استفاده از امکانات طرفین در موضوعات سلامت‌محور مرتبط با نیاز منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به امضا رسید.
🔹روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: در حوزه سلامت چندین سرمایه‌گذار به منطقه ورود کردند که در زمینه‌های مختلف فعالند، اما در مجموع این حوزه مغفول مانده است که بنا داریم در حوزه بهداشت و درمان که اهمیت زیادی دارد، قوی‌تر ورود کنیم و با تفاهم، از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم.
🔹وی عنوان کرد: مجموعه ۵۰ هکتاری ویژه سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت در منطقه ویژه اقتصادی اختصاص داده شده است که همه سرمایه‌گذاران حوزه سلامت را تجمیع کنیم.
🔹بهرامشاهی اضافه کرد: قصد داریم در منطقه، اجماعی بین دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشکده‌ها ایجاد شود و از ظرفیت‌های هم استفاده بهینه داشته باشیم.
🔹دکتر وزیری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم کیفیت محصول و رعایت استانداردها را اصل مهمی در تولید دانست و افزود: در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مرکز رشد و سه شرکت‌ دانش‌بنیان داریم و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه ما است.
🔹وی ادامه داد: تعداد ۹ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه داریم که فعالیت می‌کنند و زمانی که تحقیقات روی یک محصول جواب داد و به تولید نزدیک شد، تحقیقات‌مان را به سمت صنعتی شدن هدایت می‌کنیم که منطقه ویژه اقتصادی بازوی خیلی مهم و اثرگذاری در این خصوص برای ما خواهد بود و این تفاهم‌نامه در همین راستا به امضا می‌رسد.
🔹شایان ذکر است: همکاری و حمایت مادی و معنوی طرفین از اجرای طرح‌های تحقیقاتی سلامت‌محور و مرتبط با صنعت، برگزاری نشست‌های علمی مشترک، تبادل تجارب و اطلاعات، اعلام نیازهای مرتبط با سلامت در حوزه صنعت و دانشگاه و بالعکس، تلاش و همکاری طرفین جهت ایجاد توسعه ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت در حوزه سلامت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *