نخستین کارگروه تشکیل انجمن تولیدکنندگان کود و سم شهرستان رفسنجان با حضور جمعی از تولیدکنندگان شهرستان در منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد.

🔹به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان امروز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در اولین جلسه کارگروه تشکیل انجمن صنفی تولیدکنندگان کود و سم شهرستان با حضور جمعی از تولیدکنندگان کود و سم اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان قطب تولید کود و سم کشور است، همچنین واحدهای تولیدی کود و سم در شهرستان فعال هستند، اهدافی در کارگروه مطرح است که نخستین هدف تشکیل انجمن است که این انجمن ظرفیت شرکت ها را بررسی کند و به اهدافی که در اساس‌نامه و بر اساس دغدغه تولیدکننده شکل می‌گیرد، برسد.
🔹بهرامشاهی تصریح کرد: شناخت سیستم و آگاه بودن از ظرفیت شرکت‌ها از اهدافی‌ست که در منطقه دنبال می‌شود. برای تشکیل انجمن تولیدکنندگان کود و سم، منطقه ویژه به‌عنوان بازوی قوی همراه انجمن خواهد بود و در مسائلی که نیازمند حل شدن است؛ در بحث صادرات، واردات، مواد اولیه، حمایت دستگاه‌های نظارتی و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور ورود و پیگیری می‌کنیم.
🔹وی با اشاره به اخذ مجوزهایی در حمایت از شرکت‌ها بر اساس توانمندی‌های آنان تصریح کرد: پرکردن خلأ موجود بین کشاورز و تولیدکننده از دیگر اهدافی‌ست که در این راستا دنبال می‌شود.
🔹بهرامشاهی اضافه کرد: در رفسنجان افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری ورود کردند به‌طوری که طی ۶ ماه اخیر ۱۶ سرمایه‌گذاری جذب شده است و منطقه ویژه با حسن نیت کامل هر شرکتی که بخواهد در راستای رفع مشکلات مصرف‌کننده که کشاورز است، قدم بردارد، پای کار است.
🔹در این جلسه که تولیدکنندگان کود و سم مستقر در منطقه ویژه، تولیدکنندگان شهرک صنعتی، مسئولانی از جهاد کشاورزی و صمت حضور داشتند، بر تأمین مواد اولیه به‌ویژه اسید از سوی شرکت مس تأکید و مطرح شد که اگر شرکت مس با وجود آلایندگی‌هایی که برای این شهرستان دارد نتواند حداقل اسید مورد نیاز تولیدکنندگان را تأمین کند، ظلم کرده است.
✅در خصوص اهداف انجمن نیز ۶ هدف شامل؛ ۱- رفع موانع دسترسی به مواد اولیه۲- تلاش در نظارت بر کیفیت مواد اولیه و پیگیری آن ۳- هم‌افزایی در ارتقاء سطح کیفیت تولیدات و در اولویت آن نیاز کشاورزان پسته‌کار ۴-آسیب‌شناسی کشاوزی پسته و تولید کود مرتبط ۵- مدیریت قیمت‌گذاری‌ها و ۶- صادرات تعریف شد و مقرر شد ابتدا هیأت مؤسس شکل بگیرد و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به‌عنوان تولیت برگزاری مجمع به‌صورت مجازی یا حضوری باشد و اعضای هیأت مدیره انجمن انتخاب شوند، همچنین دفتری در منطقه ویژه اقتصادی در اختیار انجمن تولیدکنندگان کود و سم شهرستان قرار گیرد.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *