افشای فساد گسترده در فوتبال ایران، شوکی بزرگ به لیگ برتر و جامعه ورزش کشور در هفته‌های پایانی این فصل وارد کرد. موضوعی که به گفته کارشناساس امر ممکن است تا سال‌ها فوتبال ما را تحت تاثیر قرار داده و حتی به یک رسوایی بزرگ در فوتبال ما بدل شود.

خبری که متأسفانه وجه تأسف بار آن بیشتر متمایل به استان کرمان و شهرستان رفسنجان است چرا که سر نخ این موضوع به باشگاه صنعت مس رفسنجان و برخی دست اندرکاران قبلی باشگاه بر می گردد.

آن گونه که رئیس کل دادگستری استان کرمان گفته در خصوص موضوع اتهام فساد مالی در باشگاه لیگ برتری استان، پرونده تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان به نقل از حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رسیدگی به این موضوع در بدو امر، توسط  سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان و پس از دریافت گزارشی مبنی بر وقوع فساد مالی در یکی از باشگاه‌های لیگ برتری استان کرمان، در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان می گوید: در این رابطه چند نفر از مسئولان سابق این باشگاه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند و تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد.

وی اعلام کرده تخلفات صورت پذیرفته مربوط به سال ۱۴۰۰ و قبل از آن است و در این رابطه در زمستان سال گذشته پرونده‌ای در دستگاه قضایی استان کرمان تشکیل شده بود.

به گفته وی در این رابطه روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه جاری پنج نفر از افراد در کمیته داوران و اعضای فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و یک روزنامه‌نگار ورزشی برای ادای توضیحات به دستگاه قضایی استان احضار و دعوت شده‌اند.

بر طبق شنیده ها برخی از متهمان در این پرونده همین حالا در ارکان فدراسیون فوتبال حضور داشته و از قضا بعضا پست‌های مهمی را نیز اشغال کرده‌اند.

حمیدی گفته با توجه به اینکه پرونده در مراحل تحقیقات اولیه قرار دارد، اطلاعات تکمیلی در این رابطه از سوی روابط عمومی دادگستری استان اطلاع رسانی خواهد شد.

در همین حال، مدیر رسانه‌ای باشگاه مس رفسنجان نیز گفته که پرونده فساد در فدراسیون فوتبال مربوط به سال‌های گذشته است و ارتباطی به فصل جاری مس رفسنجان و عوامل کنونی این باشگاه ندارد.

محمد جواد پاینده، با اشاره به این که چنین موضوعاتی مسأله این نیست که برای اولین بار در فوتبال مطرح شده و سابقه نداشته باشد گفته: این مسأله مرتبط با سال های گذشته بوده و هیچ ارتباطی با فصل جاری و عوامل کنونی باشگاه مس ندارد ضمن ان که هیچ فردی از کسانی هم که نامشان در این پرونده هست در حال حاضر در باشگاه مس رفسنجان مشغول به کار نیستند.

وی بر این نکته نیز تأکید کرده که شاکی اصلی این پرونده، خود شرکت مس است که وقتی متوجه تخلفات شد، پیگیری‌های لازم را انجام داده و همکاری های لازم را نیز با دستگاههای ذیربط برای روشن شدن ابعاد قضیه داشته است.

معاون وزیر ورزش هم در این خصوص اظهار نظر کرده که بررسی‌های ما نشان می‌دهد این موضوع مربوط به سال 1400 است.

آن طور که وی گفته مبارزه با فساد در ورزش در اولویت کاری وزارت ورزش قرار گرفته و وزیر ورزش در این خصوص تأکید ویژه دارند.

در بیانیه کمیته اخلاق فدراسیون هم که به تازگی منتشر شده آمده «تحقیقات پیرامون پرونده مطروحه که به سال ۱۴۰۰ مربوط می‌شود، در هماهنگی کامل با نهادهای ذی‌ربط و مراجع ذی‌صلاح در کمیته اخلاق فدراسیون در حال رسیدگی بوده و تشریفات مرتبط در دایره تحقیقات تا تعیین‌تکلیف پرونده و مستند به قوانین و کدهای اخلاقی فدراسیون بین‌المللی فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا و آیین‌نامه اخلاقی فدراسیون فوتبال ادامه خواهد داشت.»

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *