روز شنبه طی مراسمی در محل سالن اجتماعات فرمانداری با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولین شهرستان سید محسن سجادی به عنوان رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان معرفی شد

حسین رضایی در این مراسم گفت: جایگاه فرهنگ و هنر در شهرستان مهم است و دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی باید به کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیایند تا جامعه از پویایی و نشاط فرهنگی برخوردار شود.

وی افزود: در این اداره در رفسنجان 23 فعالیت از جمله حوزه های هنری، کتابخانه ها، ناشران، موسسات قرآنی، کانون مساجد، هنرمندان، رسانه ای و غیره انجام  و مدیریت می شود. رضایی بیان کرد: بودجه و منابع مالی این اداره محدود است و حمایت و همدلی همه ارگان ها را می طلبد.

با همدلی مسائل فرهنگی حل می شود

در ادامه مجید کهنوجی شهردار رفسنجان هم جایگاه فرهنگ و ارشاد شهرستان را از اهمیت والایی خواند و اظهار کرد: با همدلی بین دستگاه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، تبلیغات اسلامی، مجموعه های هنری و غیره مسایل فرهنگی و هنری شهرستان  حل می شود.

وی افزود: شهرداری رفسنجان به همراه شورای اسلامی شهر با قدرت به میدان می آید و در خصوص رفع مشکلات و مسایل فرهنگی شهرستان حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

در کارزار فرهنگی، نظارت و ضابطه نیاز است

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم در این آئین با اشاره به اینکه کارزار فرهنگی از کارزار نظامی با اهمیت تر است اظهار کرد: در بیانات مقام معظم رهبری در باب وظایف کارزار فرهنگی آمده است که باید در این حوزه مواظب رخنه های فرهنگی بود، ضابطه و نظارت ابعاد مورد نیاز این کارزار است و باید با برنامه و هدف وارد حوزه فرهنگی شوید.

محسن روحی بیان کرد: همچنین در حوزه کار فرهنگی باید اختلاف سلیقه ها را کنار گذاشت.

رفسنجان فاقد سالن برگزاری تئاتر است

رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان هم در سخنانی همدلی همه ارگان ها را در پیش برد اهداف فرهنگی و هنری شهرستان را طلبید و بیان کرد: در این راستا با مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی، اعتقادی و خدامحوری امور را به دست خواهم گرفت و با استفاده از نقشه راه جامع در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان گام های موثری برخواهیم داشت.

در پایان از زحمات علی ترک آبادی که به مدت یک سال به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان فعالیت داشت تقدیر شد و سید محسن سجادی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *