شهردار رفسنجان گفت: در اصول شهرسازی جدید برای توجه به سلامت شهروندان، معابر و بوستان‌هایی که امکان پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در آن‌ها باشد طراحی شده و می‌شود.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجید کهنوجی در خصوص فضاهای مناسب برای پیاده‌روی در شهر، اظهار کرد: در بحث پیاده‌روی در اصول شهرسازی، معابری که پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در آنجا امکان‌پذیر باشد طراحی شده و طراحی می‌شود مانند بلوار خلیج فارس که هم بحث پیاده‌روی و هم دوچرخه‌سواری در آن در حال طراحی و اجراست.

وی افزود: در معابر دیگر نیز این موضوع دیده شده بویژه در معابر جدیدی که اجرا می‌شوند بر اساس اصول شهرسازی جدید باید پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: در بوستان‌ها، پارک‌ها و فضای سبز شهری نیز بحث ورزش و سلامت دیده شده است مانند گذر امام رضا(ع) در بلوار امام رضا(ع) که به بحث پیاده‌روی اختصاص پیدا کرده است.

شهردار رفسنجان یادآور شد: در بوستان‌های بانوان نیز موضوع پیاده‌روی و سلامت پیش‌بینی شده است. همچنین وسایل ورزشی در اکثر بوستان‌های شهر وجود دارد اگر هم وجود نداشته باشد به‌تازگی بوستان احداث شده و نصب می‌شود.

کهنوجی در همین زمینه از پیش‌بینی وسایل ورزشی برای معلولین در بوستان‌ها و فضای سبز شهری سخن گفت و ادامه داد: در بوستان‌ها و پارک‌ها رینگ‌های پیاده‌روی وجود دارد که می‌توانند در آن محدوده پیاده‌روی کنند.

شهردار رفسنجان بیان کرد: در 18 ماه گذشته تعداد 18 بوستان به مجموعه فضای سبز شهری اضافه شده که با پارک‌های مورد بهره‌برداری در گذشته، این تعداد به 70 بوستان رسیده است و 8 بوستان دیگر نیز باید به بهره‌برداری برسد که مجموع پارک‌ها و بوستان‌های شهر به عدد 80 می‌رسد.

کهنوجی اضافه کرد: بوستان‌ها بر اساس اصول شهرسازی، منطقه‌ای و محله‌ای هستند که بر این اساس برخی بوستان‌ها مانند جوان، شهید مطهری و معلم و گذر امام رضا(ع) منطقه‌ای هستند که جمعیت بیشتری را پوشش می‌دهند و از امکانات بیشتری برخوردارند و برخی بوستان‌ها در حد محله خود پوشش می‌دهند.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *