این روزها که، همه جا حرف دلار است و مظنه نوسانات قیمت ارز، خیلی از خبرها و اتفاقات خوب در رسانه‌ها گم وگور می‌شود، یک طوری که اصلاً انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته. امیدواریم بازار ارز به زودی سر و سامان بگیرد. علی الحساب در روز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز پاسدار دو گوش شنوا باشید و دو چشم بینا برای شنیدن ودیدن خبرهای خوب از چهارگوشه ایران.

گروه خبرخوب: این روزها که، همه جا  حرف دلار است و مظنه نوسانات قیمت ارز، خیلی از خبرها و اتفاقات خوب در رسانه‌ها گم وگور می‌شود، یک طوری که اصلاً انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته. امیدواریم بازار ارز به زودی سر و سامان بگیرد. اما علی الحساب در روز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز پاسدار دو گوش شنوا باشید دو چشم بینا برای شنیدن و دیدن خبرهای خوب از چهارگوشه ایران.

*روزتان مبارک!

بسته خبرخوب امروزمان را با یک یادآوری شیرین و خدا قوت جانانه به پاسداران این مرز و بوم آغاز کنیم که امروز روزشان است و تمام قد به احترام تک تکشان می‌ایستیم. زبان ما قاصر است جز اینکه در وصف بزرگی و عظمت احساس امنیتی که شما برایمان به ارمغان آوردید یک روایت از پیامبر مهربانی را پیشکش وجود نازنینتان کنیم. حضرت محمد (ص) فرموده‌اند: «یک روز پاسداری در راه خدا بهتر است از دنیا و هر چه در آن است.» همتتان افزون وعزت‌تان مستدام!

*به پایان آمد دفتر خشک سالی نگین آبی ایران

بالاخره تمام شد روزهای خشک نگین آبی ایران. در اعیاد شعبانیه چه خبری بهتر از این. چند سالی بود که تماشای تصاویر خشکی دریاچه زیبای ارومیه کام همه ایران را تلخ می‌کرد. تصویر ماهی‌های خشک شده کف دریاچه ارومیه، تصویر ماشین‌هایی که تخته گاز می‌رفتند وسط دریاچه تا از نزدیک به تماشای تلخی بی پایان خشکی این دریاچه بنشینند.

انصافاً آن روزها همه سنگ تمام می‌گذاشتند آنقدر که از این خشکی و بی آبی تصویر مخابره می‌کردند و در صفحات مجازی‌شان پست می‌کردند. البته همان‌ها از دیروز در برابر یک خبر مهم و شیرین از این دریاچه سکوت پیشه کردند. بگذریم… دیروز با افتتاح بزرگ‌ترین طرح زیست محیطی خاورمیانه دفتر روزهای خشک دریاچه ارومیه برای همیشه به پایان رسید. روز گذشته با حضور رییس جمهور در اعیاد شعبانیه طرح آب رسانی به دریاچه ارومیه افتتاح شد. با این طرح که برای اجرای آن ۳۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده، آب از مخزن سد «کانی سیب» وارد تونل انتقال ۳۶ کیلومتری می‌شود، پس از آن با ورود به کانال ۱۱ کیلومتری، به رودخانه «گدار» می‌رسد و پس از طی ۲۸ کیلومتر، مسیر این رودخانه وارد پهنه آبی دریاچه ارومیه می‌شود. حتماً کامتان شیرین شده با شنیدن این خبر! خوب در ادامه این نکته را هم بگوییم که هم‌وطن عزیز جهاد تبیین درست همین امروز و همین جاست که ما و شما در انتشار این خبرمهم و شیرین دست به کار شویم.

*بزرگ‌ترین بیمارستان فوق تخصصی صحرایی کشور کجاست؟

اسم بشاگرد را شنیده‌اید؟ می دانید کجاست؟ بشاگرد یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان است در جنوب ایران با بیش از ۲۷۰ روستا و آبادی کم جمعیت. کمبود امکانات درمانی همیشه یکی از مشکلات روستاهای دور از دسترس بوده اما هستند کسانی که نگذارند حتی مردم دورافتاده‌ترین روستاهای کشور از نبود امکانات رنج ببرند. از صبح امروز بزرگ‌ترین بیمارستان فوق تخصصی صحرایی کشور توسط قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه بشاگرد در شرق استان هرمزگان مستقر می‌شود. این بیمارستان صحرایی از نوع کانکسی – کانتینری است که ۶۴ تخت خواب بستری دارد و بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل درمانی در آن فعالیت خواهند داشت. بیمارستان فوق تخصصی سیار از اصفهان به بشاگرد منتقل شده و خدماتی از جمله قلب و عروق، زنان و زایمان، اطفال، دندان‌پزشکی، چشم پزشکی، اعصاب و روان، ارتوپد، پزشک داخلی، پزشک عمومی و جراح عمومی و تجهیزات تشخیصی‌«ام آر آی» سیار و سی تی اسکن در آن ارائه می‌شود. در بخش‌های جراحی هم امکانات لازم برای انجام  جراحی در این بیمارستان فوق تخصصی سیار وجود دارد. 

*کار انقلابی و بلاتکلیف‌هایی که ساماندهی شدند

وقتی از کار انقلابی می‌گوییم دقیقاً منظورمان خبرهایی است از گوشه و کنار ایران که خیلی جدی‌شان نمی‌گیریم و کاری به کارشان نداریم. درست مثل همین سر و سامان گرفتن انبارهای اموال تملیکی و گمرکات استان بوشهر که ۲۱۱ روز قبل حجّت الاسلام «محسنی اژه‌ای »رییس قوه قضاییه از آنها بازدیدکرد و اوضاع خوبی نداشت و پر بود از اموال تملیکی بلاتکلیف و رها شده. از همان روز مدیران دست به کار شدند برای سر و سامان دادن به اوضاع و حالا این فیلم یک قبل و بعد دیدنی از نتیجه کار است که پیشنهاد می‌کنم حتماً ببینید.

*خالق ۳ هزار عروسک پارچه‌ای را می‌شناسید؟/ گل بهار، قلی، صنم و دیگران

نوبتی هم که باشد برویم به کف میدان و بزنیم به دل کوچه پسکوچه های شهرهای مختلف و این بار برایتان از یک قهرمان اجتماعی و کارآفرینی بگوییم که کلی هنر دارد و کلی اشتغال زایی کرده برای زنان سرپرست خانوار و خدمتی کرده به فرهنگ ایران و ایرانی که نگو و نپرس. این خانم که در تصویر می‌بینید نامش «پری رستمی» است و خالق ۳ هزار عروسک پارچه‌ای. همه این ۳ هزار عروسک پارچه‌ای را هم در یک کارگاه کوچک در قسمتی از خانه کوچک و باصفایش طراحی و تولید کرده و با این هنرنمایی، دست خانم‌های سرپرست خانوار همسایه را هم بند کرده است. نکته جالب اینکه عروسک‌های این خانم کارآفرین نه‌تنها در مراکز گردشگری پایتخت پرفروش و پرطرفدار هستند، بلکه تا خارج از کشور هم رفته‌اند و مهمان‌خانه‌های مردم کشورهای مختلف که به ایران سفر کرده اند هم شده اند. گل بهار، قلی، صنم… هر کدام از عروسک هایش برای خودشان یک شخصیتی دارند و اسم و رسمی. اگر بشنوید که همه این ۳ هزار عروسک از تکه پارچه های دورریختنی تولید شده اند ماجرا برایتان جالب تر می شود.

* صد مرتبه روی درد را کم کردی….

جانبازان خیلی مظلومند و بی صدا درد می کشند. در روز جانباز غافل نشویم ازشان. اگر دور و برمان جانبازی می شناسیم با یک شاخه گل و یک بازدید کوتاه و تبریک سراغشان برویم. اگر هم می خواهید خیرکثیر کنید، یک سری بزنید به آسایشگاه های جانبازان. علی االحساب این شعر تقدیم تک تک شما جانبازان سرزمین مان ایران!

صد مرتبه روی درد را کم کردی….

آن‌قدر که پشت مرگ را خم کردی

از دوش تو با طلوع تاول خواندم

در ساحت صبح غسل شبنم کردی

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *