در اتفاقات جنجالی این هفته جهان ورزش شاهد حضور دستیار ویژه پوتین در لیگ دسته اول کشورمان بودیم و از پیشنهاد 100 میلیارد تومانی به بیرانوند دروازه‌بان ملی پوش پرسپولیس هم رونمایی شد.

اتفاقات جنجالی این هفته ورزش را در ادامه مرور می‌کنیم:

اعتراف صادقانه مدافع پرسپولیس

معمولا عادت داریم که بگوییم قهرمانان ورزشی ساعت 10 شب به رختخواب می روند و رژیم غذایی خاصی هم دارند و سختی‌های زیادی تحمل می‌کنند تا همیشه بدنی آماده داشته باشند اما گولیسانی مدافع گرجستانی پرسپولیس این تصور ذهنی هواداران فوتبال را بهم ریخت و صادقانه گفت:  آدم زیاد حرفه ای نیستم بعضی اوقات همه نوع غذایی می‌خورم و ساعت 2 الی 3 شب هم می‌خوابم. به نظر من برای فوتبالیست‌ها اول شخصیت خوب مهم است البته غذا خوردن و خواب هم مهم است ولی من نمی‌توانم رعایت کنم.

داورانی بدون لباس گرم در زمستان!

کلاس آموزشی نیم فصل داوران لیگ برتر فوتبالی یک مزیت بزرگ داشت، محمدرضا منصوری کمک داور بین‌المللی در این جلسه صحبت‌های طوفانی کرد و گفت:ما در البسه خود مشکل داریم چه برسد به دستمزدهایی که قرار است دریافت کنیم. در زمستان داوران مشکل البسه دارند. آقای تاج من از شما می خواهم تا شخصا به این موضوع ورود کنید چرا که در شرایط بسیار حساسی هستیم و نیاز به یک تصمیم بزرگ داریم. پروسه آمادگی برای این که VAR به فوتبال بیاید طولانی است و با 2 هفته و یک ماه حل شدنی نیست.

هرپست‌تبلیغاتی رونالدو دراینستا: ۱۰۰ میلیارد تومان!

کریستیانو رونالدو فوق ستاره النصر در سال ۲۰۲۲ به ازای هر پست تبلیغاتی، ۲.۵ میلیون دلار بدست آورد، این رقم بالاتر از لئو مسی با ۱.۸ میلیون دلار برای هر پست و ویرات کوهلی بازیکن کریکت هند با ۱میلیون دلار.

پس گرفتن پراید اهدایی به قهرمان آسیا

مهرداد محمدپور مدال‌آور پاراآسیایی با انتشار ویدیو یی از خودش  ماجرای پراید اهدایی را فاش کرده و می گوید: سندش را که نزدید، حالا هم که از من پسش گرفتید! چون صاحب پراید شخصی دیگر بوده است.

آذرماه پارسال بود که پراید مدال‌آور پاراآسیایی مشهدی دزدیده شد؛ ویلچر و وسایل ضروری این جوان ورزشکار نیز در اتومبیل بوده که منجر به واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی شد.

ورزش زیر سایه سیاست

 یک نشریه آمریکایی از برنامه اتحادیه اروپا برای تحریم وزیر ورزش ایران خبر داد. با اعلام نشریه آمریکایی پولیتیکو؛ اتحادیه اروپا طرحی را  تهیه کرده که طبق آن، نزدیک به 40 فرد و نهاد در ایران از جمله وزیر ورزش، مشمول تحریم‌های جدید کشورهای عضو قرار خواهند گرفت.

پولیتیکو مدعی است حمید سجادی، وزیر ورزش کشورمان براساس مدارک مورد استناد اتحادیه اروپا، مسئول فشار بر ورزشکاران ایرانی برای سکوت و خودداری از سخن گفتن از مسایل در ایران در سطح بین‌المللی بوده است!

فوتبالِ برفی!

بازی تیم‌های سپاهان و زارع باتری سنندج در لیگ فوتبال بانوان، به‌علت بارش برف و توقف‌های زیاد، بیش‌ از ۴ ساعت طول کشید! این مسابقه حواشی زیادی ایجاد کرد و برخی رسانه‌ها که هیچ وقت توجهی به ورزش و فوتبال بانوان نداشتند به طور مفصل به این مسابقه 4 ساعته پرداختند اما وقتی پای درد دل بانوان ورزشکار و فوتبالیست بنشینید متوجه می شوید که باید به جای حاشیه‌ها به متن ورزش بانوان هم پرداخت و به آنها دلگرمی بیشتری داد.

حکم جلب ملی پوش هتاک والیبال

بعد از اینکه ظریف بازیکن اسبق تیم ملی والیبال استوری توهین‌آمیزی را نسبت به مقدسات منتشر کرد، علی صالحی، دادستان تهران اعلام کرد: «نظر به توهین فرهاد ظریف علیه مقدسات، بلافاصله موضوع در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفت و ضمن صدور دستور تعقیب قضایی علیه وی حکم جلب وی نیز صادر شد.»  فدراسیون والیبال با صدور بیانیه‌ای توهین به مقدسات و بی احترامی به بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را محکوم کرد.

متن کامل بیانیه فدراسیون به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملی‌پوشان و قهرمانان والیبال ایران همواره به پشتوانه‌ اعتقادات خود و با توکل به خداوند بزرگ و معصومین سلام الله علیها در رویدادهای مهم جهان حاضر شدند و با اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف، توانمندی‌ها ‌و ارزش‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

این فدراسیون به نمایندگی از جامعه‌ پرافتخار والیبال ایران انزجار خود از توهین کنندگان به اسوه به تمام معنا در عرصه عشق و عبادت به خدا، عفاف و پاکدامنی را اعلام می‌کند و بی‌تردید تیم‌های ملی والیبال ایران همچون گذشته و بیش از پیش با توکل به پروردگار هستی بخش یکتا و توسل به ائمه معصومین در میادین مختلف حاضر خواهند شد و برای افتخارآفرینی به مصاف حریفان می‌روند.

لگد زدن به دروازه بان و احتمال محرومیت مادام العمر

شهرآورد شمال لندن باز هم با حاشیه همراه بود و این بار دروازه بان آرسنال هدف قرار گرفت. در پایان بازی یکشنبه شب تاتنهام و آرسنال در شهرآورد شمال لندن، صحنه تنش میان بازیکنان دو تیم و همچنین هوادار تیم میزبان یعنی تاتنهام بود. پس از سوت پایان بازی، «آرون رمزدیل» دروازه بان آرسنال ابتدا با «ریشارلیسون» مهاجم حریف درگیری پیدا کرد و پس از اینکه به کنار دروازه رفت، یک هوادار تاتنهام به او لگدپراکنی کرد.

اتحادیه فوتبال انگلیس این رفتار هوادار تاتنهام را محکوم و اعلام کرد با پلیس، عوامل اجرایی و باشگاه تاتنهام همکاری خواهد کرد تا اقدام لازم صورت بگیرد. «رایان تیلور» خبرنگار روزنامه «دیلی اکسپرس» نیز نوشته این رفتار هوادار تاتنهام می تواند برای او محرومیت مادام العمر از حضور در ورزشگاه ها را در پی داشته باشد.

دستمزد 100 میلیارد تومانی بیرانوند برای دو سال

برخی رسانه ها در این هفته مدعی شدند که یک باشگاه لیگ برتری به علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس پیشنهاد نجومی داده و به این بازیکن اعلام کرده در صورت عقد قراردادی دوساله دستمزدی 100 میلیارد تومانی به او پرداخت خواهد شد البته این مبلغ به غیر آپشن‌های دیگر قرارداد است و برای هر بازی بدون گل خورده نیز به بیرانوند پاداش چندین میلیونی پرداخت خواهد شد! 

ملی پوشان آلمانی مثل میمون های کوچک!

نایب رئیس فدراسیون فوتبال آلمان: عملکرد تیم در قطر یک ننگ بزرگ بود. وقتی بازیکنان قبل از شروع بازی در عکس دسته جمعی دهان خود را مانند میمون‌های کوچک می‌پوشانند و آرایشگر شخصی خود را به هتل راه می‌دهند نباید تعجب کرد که تیم به ژاپن ببازد.شرکت های آلمانی با پروژه‌های مختلف، میلیاردها دلار در قطر کسب کرده اند. من هیچ انتقادی در مورد آن نشنیده ام. چرا کسی درباره این موضوعات صحبت نمی کند؟ 

تخم مرغ، جایزه بهترین بازیکن زمین 

کندی موسوندا، مهاجم تیم پاور دیناموس در کشور زامبیا، پس از انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین در دیدار تیم خود، تعدادی تخم مرغ به عنوان جایزه دریافت کرد. این جایزه حسابی در دنیای فوتبال جنجال به پا کرد و موردتوجه قرار گرفت. 

دستیار ویژه پوتین در لیگ دسته اول فوتبال ایران!

 فاصله نیم ساعت مانده به دیدار دو تیم شهرداری آستارا و مس شهربابک در روز چهارشنبه، فرود دو هلی‌کوپتر در زمین بازی که حامل برخی از مسوولان برای افتتاح خط ریلی آستارا بوده، باعث تاخیر در برگزاری این بازی شد. ماجرا از این قرار بود که حدود ساعت 12:30 دقیقه و در شرایطی که فقط 90 دقیقه تا شروع مسابقه زمان باقی مانده بود، هلی کوپتر حامل ایگور لویتین، دستیار ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همراه با برخی مسئولان استانی وارد زمین شد. 

این افراد 40 دقیقه بعد، پس از بازدید از پروژه خط ریلی رشت- آستارا بار دیگر به زمین بازگشته و با هلی کوپتر خود از محل خارج شدند.

این اتفاقات سبب شد بازی تیم‌های شهرداری آستارا و مس شهر بابک با حدود 40 دقیقه تاخیر برگزار شود. نکته عجیب این جا است که ظاهرا حراست فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نیز در آستانه این بازی از فرود آمدن هلی کوپتر حامل مقامات سیاسی و استانی به ورزشگاه وحدت بی‌اطلاع بودند و این اتفاق بدون هماهنگی با آن‌ها رخ داده است. / خبرگزاری فارس

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *