رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با بیان اینکه بافت فرسوده شهری محلی که مرکز اصلی شهر رفسنجان است، محل سکونت اتباع خارجی شده است، خاطرنشان کرد: آمارهای رسمی و غیررسمی از سکونت حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر اتباع در این بافت‌ها حکایت دارد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، سید حسین رحیمی صبح امروز در نشست «درس‌آموزه‌های زلزله بم و نقش بازآفرینی در کاهش آسیب‌پذیری و مقاوم‌سازی بافت‌های ناکارامد» اظهار کرد: شهر رفسنجان با همه قدمت و پتانسیلی که دارد مشکلات و معضلاتی را در مجموعه خود داراست.

وی افزود: بخش عمده‌ای از شهر رفسنجان دارای بافت فرسوده و تاریخی و بخشی بافت تاریخی است که نیازمند توجه ویژه است. بافت اصلی شهر که روزی مرکز اصلی شهر رفسنجان بوده بخاطر بافت فرسوده امروز خالی از سکنه شده و اتباغ خارجی در آن ساکن شده‌اند که مشکل و معضل جدی را هم از نظر سکونت اتباع در این بافت داریم هم ساکنین اصلی شهر و شهروندان اصلی به حومه شهر مهاجرت کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با بیان اینکه ساخت‌و‌سازهای بی‌رویه‌ای خارج از شهر شکل گرفته که مشکلات خدمات رسانی را برای شهرداری دوچندان کرده است، تصریح کرد: آمارهای رسمی و غیررسمی از سکونت حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر اتباع در بافت اصلی شهرحکایت دارد.

رحیمی در این زمینه افزود: تقاضا دارم از میهمانان این نشست که در مسائل فنی، مهندسی و شهری، یاری‌دهنده شهردار فعال و جوان و کارآمد رفسنجان باشند و این موضوع را با جدیت دنبال کنند و این نشست نقطه عطفی برای حرکت‌های جدی در این حوزه باشد.

وی تحول اساسی در بافت فرسوده شهر رفسنجان را سیاست کلی شورای شهر در دوره ششم تحولی برشمرد و خاطرنشان کرد: بازدیدهای مختلفی از شهرهای مختلف از جمله مشهدمقدس انجام دادیم و تجریبات مختلفی را آموختیم و امیدواریم همت شما و با مباحث علمی بتوانیم شاهد حرک‌تهای خوبی در این حوزه باشیم.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *