رئیس اداره سیما و منظر شهری شهرداری رفسنجان با اعلام فراخوان المان‌های نوروزی ۱۴٠۲، از هنرمندان شهرستان برای مشارکت در این فراخوان در راستای افزایش زیبایی بصری شهر دعوت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجتبی میرزمانی در این رابطه اظهار کرد: اداره سیما و منظر شهری در راستای اهداف خود و افزایش غنای بصری و ایجاد فضای شاد به مناسبت ایام نوروز و نوزایی طبیعت سال 1402 به منظور بهره‌مندی از توان هنرمندان نسبت به تهیه طرح و مجری در زمینه المان‌های نوروزی و مناسبت‌های مناسبتی نقاشی دیواری سفره هفت سین، گل‌آرایی و آذین‌بندی اقدام نموده است.

رئیس اداره سیما و منظر شهری شهرداری رفسنجان با دعوت از کلیه هنرمندان و متخصصین در این امر جهت شرکت در این فراخوان، خاطرنشان کرد: در بخش المان‌های نوروزی، چیدمان سفره‌ هفت‌سین و همچنین در نظر گرفتن اعیاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان باید مدنظر باشد، در بخش دوم، نقاشی دیواری در زمینه فضاسازی و مناسبت‌های اعیاد شعبانیه، رمضان و نوروز در نظر گرفته شود، بخش سوم نیز به گل‌آرایی شهر و عطرآگین شدن فضای شهری مربوط می‌شود که شامل طراحی سازه‌های هنری، گل‌های زمینی، دیواری و حجمی است.

میرزمانی یادآور شد: رعایت اصول و مبانی هنرهای تجسمی، سعی در برقراری ارتباط خلاق با شهروندان و القای حظ بصری و طرح متناسب با فرهنگ، هنر و معماری ایرانی و اسلامی از جمله شاخصه‌ها و ملاک‌های ارزیابی آثار به شمار می‌رود.

وی زمان داوری و انتخاب آثار را ۳ دی ماه و زمان اعلام نتایج نهایی برگزیدگان ۵ دی ماه اعلام کرد و گفت: هنرمندان می توانند برای اطلاع از جزئیات و شرایط این فراخوان به آدرس http://www.news.rafsanjan.ir مراجعه نمایند.

به گفته وی، ایجاد نشاط و سرزندگی شهروندان، ایجاد فضاهای شهر خاطره‌انگیز در ایام نوروز و ارج گذاشتن به آیین نوروز و سفره هفت سین از جمله اهداف برگزاری فراخوان المان‌های نوروزی ۱۴٠۲ است.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *