سرپرست فرمانداری رفسنجان در دیدار با دکتر فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران از مسایل و تهدیدات کشاورزی پسته شهرستان و عدم حمایت ان ها سخن گفت و افزود: خشکسالی، سرمازدگی و سیل اخیر، کشاورزی ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان را دچار چالش کرده که به حمایت شما نیازمندیم.

⬅️به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رفسنجان حسین رضایی روز شنبه با دکتر فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران دیدار و بیان کرد: عمده اشتغال مردم رفسنجان به کشاورزی پسته وابسته است و زمانی که این صنعت شکست می خورد تمام امور مردم نیز دچار چالش و کل صنعت نیز مشکل دار می شود. وی ادامه داد: با بروز سرمازدگی ابتدای امسال و سیل مرداد ماه کل کشاورزی رفسنجان از بین رفته به طوری که امسال ۵ هزار تن پسته از سطح هزار هکتار باغ برداشت شد. رضایی ادامه داد: رفسنجان مهد تولید پسته ایران است و در سال ۹۲ بیش از ۵۴۰ میلیارد دلار ارزاوری داشت و سالانه به طور میانکین بیش از ۴۰ هزار تن محصول را برداشت می کردیم.

وی اظهار کرد: یکی از مسایل دیگر کشاورزان و تاجران خوشنام پسته پیکان سپاری ارزی است که در سال ۹۷ با دکتر پورابراهیمی مذاکره ای تحت عنوان برداشتن ارز نیمایی و تهاتر کالا صورت گیرد اما به جایی نرسید.

رضایی تصریح کرد: امسال از صادرات پسته بیش از ۶۰۰ میلیون دلار ارزاوری نصیب کشور می شد درحالی که حساب ۶ هزار صادرکننده و‌تاجر خوشنام را مسدود کردند تا بحث تعهد ارزی خود را انجام دهند البته عمده این صادرکننده ها از خیرین هستند و می توانستند در امور لازم و ضروری شهرستان و کشور کمک کننده باشند. وی خاطرنشان کرد: از مرداد امسال ۶۵ درصد صادرات پسته کشور نسبت به ۴ سال اخیر کاهش یافته که ضرر محکمی به صادرات پسته کشور وارد شده است.

دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مسیله پیمان سپاری ارزی مسیله وزارت صمت و بانک‌مرکزی است گفت: ارز صادرکنندگان پسته از محل ارز نیمایی تامین می شود که مناسب نیست و این ارز نیمایی مناسب برای شذکت های پتروشیمی است.

وی افزود: در خصوص مسایل و مشکلات پیش امده برای کشاورزان و‌مردم رفسنجان با بانک مرکزی رایزنی می کنیم تا هر چه زودتر این مسایل برطرف شود.

فرزین در بخش دیگر از سخنانش به اعلام امادگی برای انجام کلیه مراحل توسعه مس اشاره و اظهار کرد: با شرکت ملی صنایع مس ایران توافق کردیم که در تامین منابع مالی و تامین مالی ارزش افزوده از طریق فرایندبانکداری شرکتی ان ها را حمایت کنیم و در تامین ماای پروژه های شرکت مس نقش داشته باشیم.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *