رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: بعد از به آتش کشیدن مسجد جامع توسط مزدوران رژیم منحوس پهلوی در ۲۴ مهر ۵۷ یکی از شعارهایی که در کشور رواج پیدا کرد و مردم مبارز آن را سر می‌دادند شعار«مسجد کرمان را، کتاب قرآن را، خلق مسلمان را شاه به آتش کشید» بود..

حسین انجم‌شعاع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مساجد در پیروزی انقلاب نقش به‌سزا و زیادی داشتند و پایگاه‌های انقلاب بودند.

وی بیان کرد: نیروهای انقلابی در مساجد فعالیت‌های انقلابی را برنامه‌ریزی می‌کردند و مبارزات و فعالیت‌های انقلابی از مساجد به جاهای دیگر می‌رسید.

انجم‌شعاع از مسجد جامع کرمان به‌عنوان یکی از مساجدی نام برد که در پیروزی انقلاب نقش به‌سزایی داشت و ادامه داد: در ۲۴ مهر ۵۷ حرکت انقلابی مردم کرمان موجب سرعت حرکت انقلابی مردم ایران و روند مبارزات شدت و سرعت بیشتری بگیرد.

وی با یادآوری واقعه ۲۴ مهر کرمان تصریح کرد: تعدادی از علما و روحانیون کرمان به‌مناسبت بزرگداشت چهلمین روز شهدای ۱۷ شهریور در مسجد از مردم خواستند در مسجد تجمع کنند و بسیاری از مردم در مسجد تجمع کردند و از طرفی رژیم هم تعدادی از کولی‌ها را با حمایت خود وارد مسجد کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: مزدوران رژیم شاه با حضور در مسجد جامع کرمان تعدادی از وسایل را به آتش کشیدند و با گاز اشک‌آور و باتوم به جان مردم افتادند که بیش از ۵۰ نفر مجروح و زخمی شدند و محمد باقدرت‌جوپاری و غلامرضا یزدانشناس نیز به شهادت رسیدند.

انجم‌شعاع تصریح کرد: بعد از به آتش کشیدن مسجد جامع توسط مزدوران رژیم منحوس شاه در ۲۴ مهر ۵۷ یکی از شعارهایی که در کشور رواج پیدا کرد و مردم مبارز آن را سر می‌دادند شعار«مسجد کرمان را، کتاب قرآن را، خلق مسلمان را شاه به آتش کشید» بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ابراز داشت: شروع حرکت جدی مردم کرمان برای مبارزه با رژیم منحوس پهلوی نیز از ۲۴ مهر ۵۷ شکل جدی به خود گرفت و به شهرستان‌ها و آموزش و پرورش و دانش‌آموزان کشیده شد.

انجم‌شعاع اظهار داشت: وظیفه داریم، واقعه ۲۴ مهر ۵۷ و یاد و خاطره شهدای مسجد جامع در این روز را گرامی بداریم بنابراین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با همکاری مسجد جامع یکسری فعالیت‌های فرهنگی را هر ساله برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

وی از برگزاری برنامه خاطره‌گویی در مدارس و چاپ و توزیع پوستر به مناسبت واقعه ۲۴ مهر مسجد جامع کرمان خبر داد و عنوان کرد: آیین بزرگداشت واقعه ۲۴ مهر نیز ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه ۲۴ مهر جاری در محل مسجد جامع با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری برگزار می‌شود.

انجم‌شعاع از همه مردم فهیم و همیشه در صحنه کرمان خواست تا با حضور خود در مراسم 24 مهر دین خود را نسبت به انقلاب و شهدا ادا کنند.

وی همچنین از ویژه‌برنامه‌های صدا و سیما به‌مناسبت واقعه ۲۴ مهر خبر داد و یادآور شد: اجرای برنامه سیمای کرمان از مسجد جامع از جمله این برنامه‌هاست و همچنین بزرگداشت و گلباران مزار شهید یزدانشناس از شهدای واقعه ۲۴ مهر در روز یکشنبه ۲۴ مهر ساعت ۱۶ در گلزار شهدای ماهان برگزار می‌شود.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *