نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق سیل‌زده رفسنجان به همراه مهندس سلطانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: مسئولین هرچه سریع‌تر کمک کنند خانه‌های مردم بازسازی یا در نقطه دیگر زمین واگذار شود و تسهیلات بلاعوض وکم بهره برای ساخت‌وساز اهالی تعلق گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خدمت، حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اظهار کرد: بیشترین آسیب در بارندگی‌های استان کرمان متوجه شهرستان‌های رفسنجان و انار شد و خسارت زیادی به این دو شهرستان وارد کرد.
وی با اشاره به اینکه بارندگی در رفسنجان کم سابقه بود و این هشداری‌ست برای آنکه همیشه آمادگی مواجهه با بحران‌ها را داشته باشیم افزود: باید توجه کنیم رودخانه‌ها در مسیر خود بوده و از ساخت و ساز در مسیر رودخانه ها بپرهیزیم.
ایشان با اشاره به این مطلب که باید دید منشأ ورود این حجم آب به شهر از کجا بوده که بیشتر نقاط شهر را غرق در آب کرده است، تصریح کرد: الان بهترین زمان ترسیم نقشه جامع شهر است و باید فرمانداری، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های مرتبط کمک کنند که این نقشه جامع تهیه و تدوین شود و ضعف‌مان را در مدیریت جامع شهری پیدا و برطرف کنیم.
نماینده رفسنجان و انار در مجلس در ادامه به بازدید امروز خود که به اتفاق مدیرکل بنیاد مسکن استان و رئیس بنیاد مسکن رفسنجان از مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: از مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان درخواست کردم هرچه زودتر در مناطقی که دچار خسارت شده هر چه سریع تر جلسه پنجره واحد تشکیل شود و نسبت به بازسازی منازل آسیب‌دیده تصمیم‌گیری شود.
وی در همین رابطه اضافه کرد: هرچه سریع‌تر کمک کنند همان خانه بازسازی یا در نقطه دیگر زمین واگذار شود و تسهیلات بلاعوض و یا کم بهره با شرایط آسان در اختیار خسارت‌دیدگان از سیل قرار گیرد و از مدیر کل مسکن خواستیم هزینه‌‌های پروانه و عوارض رایگان شود که ان‌شاءالله با همکاری همه دستگاه‌ها تا اول زمستان سرپناهی برای مردم خسارت‌دیده ایجاد شود.
حجت‌الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: علاوه بر خانه‌های مردم، راه‌های شهری و روستایی و جاده‌ها آسیب دیده که نیازمند بازسازی و آسفالت است که مدیرکل بنیاد استان قول داد که هرجا مربوط به بنیاد می‌شود، آسفالت را تأمین کند.
ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود به خسارت سنگین وارد شده به باغات کشاورزی و درختان پسته هم پرداخت و افزود: مسؤول جهاد کشاورزی تعیین خسارت کند که به وزارت جهاد انتقال دهیم که بتوانیم در کنار خسارت سرمازدگی نسبت به این خسارت نیز تسهیلاتی برای کشاورزان بگیریم و موضوع بیمه کشاورزی را نیز دنبال کنیم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با ذکر این مطلب که رفسنجان در منطقه‌ای واقع شده که از چهار جهت مورد تهاجم سیل قرار گرفته است، تأکید کرد: باید زیرساخت‌ها را درست کنیم که دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم.
وی در پایان ابراز کرد: از صبر و متانت مردم خسارت‌دیده از سیل و همراهی آنان با مسؤولان قدردانی می‌کنم و امیدوارم هرچه زودتر مسؤولان کمک کنند مشکلات موجود در شهر برطرف شود.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *