🔹دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان گفت:در پویش به حرمت علی (ع) می بخشم یک محکوم به قصاص با جلب رضایت اولیای دم پس از ۱۵ سال از قصاص رهایی یافت.

🔹ایمان شهسواری گفت: متهم این پرونده در سال ۱۳۸۵ مرتکب قتل شده بود.

🔹این مقام قضایی می گوید: ۱۵ سال قبل در جریان یک نزاع در یکی از روستا‌های شهرستان رفسنجان یک نفر کشته می‌شود که پس از محکومیت متهم در دادگاه، اولیای دم با گذشت از قصاص محکوم علیه به یک انسان زندگی دوباره بخشیدند.

🔹او گفت: اولیا دم با این اقدام خود موجبات شادمانی خانواده محکوم را فراهم آورده و همچنین سبب اصلاح زندانی و بازگشت مجدد وی به آغوش خانواده و اجتماع شدند.

🔹دادستان رفسنجان می گوید: جلب رضایت اولیای دم در این پرونده با تلاش و پیگیری‌های شورای حل اختلاف، مسئول کانون بسیج حقوقدانان، وکیل اولیا دم، خادمان رضوی، قاضی اجرای احکام کیفری و نیز مسئولان و کارکنان زندان رفسنجان با نگاه اخلاقی و معنوی حاصل شده است.

🔹شهسواری به نحوه اعلام رضایت اولیای دم نیز اشاره کرد و گفت: چون مقتول تنها فرزند ذکور خانواده بود اعلام گذشت برای والدین دشوار می‌آمد، تا اینکه با عنایت الهی و همت خادمان حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و خصوصاً حضور پرچم مبارک رضوی موثر واقع شد و اولیا دم گذشت کردند که خبری خوشی به مناسبت عید بزرگ غدیر است.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *