جلسه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و کارگروه اقتصادی شرکت تامین سرمایه نوین جهت همکاری دو مجموعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، روح‌الله بهرام‌شاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در جلسه‌ای با کارگروه اقتصادی شرکت تأمین سرمایه نوین وابسته به بانک اقتصاد نوین و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به تنوع سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار کرد: منطقه ویژه رفسنجان به‌سرعت در حال رشد است و در طول هشت ماه گذشته در حوزه صنایع غذایی، معادن، رمزارز، چرخه تأمین مس و دیگر موارد متقاضی سرمایه‌گذاری داشتیم.
وی تصریح کرد: نیاز ما مجموعه‌ای است که بتواند ظرفیت‌ها را منسجم کند و ما را در هدف سوم که جذب سرمایه در گردش مردم است و متقاضی نقش‌آفرینی در تولید و اقتصاد کشور هستند، یاری کند.
بهرام‌شاهی اضافه کرد: هدف اصلی ما شکل‌گیری سرمایه‌گذاری در شهرستان است.سرمایه های بسیار بزرگی در رفسنجان نهفته است و خلأ مجموعه‌های تامین مالی زیاد احساس می‌شود.
وی با ذکر این مطلب که در تأمین سرمایه باید مدلی تعریف کنیم که مشکل مناطق ویژه و آزاد حل شود، گفت: نیاز به طراحی نظام مالی داریم که خلأ موجود در این زمینه را پر کند.
مهندس جهانگیری عضو هیأت مدیره شرکت تامین سرمایه نوین نیز با معرفی اجمالی این شرکت و فعالیت‌های آن گفت: ما
بزرگترین شرکت مدیریت دارایی هستیم که سرمایه آن در قالب صندوق‌های مختلف تحت مدیریت شرکت سرمایه نوین است.
وی با ذکر این مطلب که مجموعه‌های بزرگ می‌توانند منابع مازاد خود را در هر یک از صندوق‌های ما سرمایه‌گذاری کنند، تصریح کرد: حاضریم در قالب مشاوره، منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را همراهی کنیم.کمک ما عمده در حیطه فعالیت مناطق ویژه و آزاد در قالب تأمین مالی بوده و تامین مالی‌های ما چارچوب مشخصی دارند.
جهانگیری در ادامه خاطرنشان کرد: روی هر کدام از پروژه‌هایی که مدنظر منطقه هست، با استفاده از لیستی از پروژه‌ها و منابع مورد نیاز که در اختیارمان باشد می‌توانیم بهترین مدل را ارائه دهیم.
وی دو راهکار تأمین مالی در قالب انتشار اوراق که تاکنون به‌وفور انجام شده و نیز صندوق پروژه را مطرح کرد که در صندوق پروژه نیاز به مشارکت سرمایه‌گذاران است.
وی یادآور شد: بانک پارسیان مخابرات و شرکت تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ازجمله سرمایه‌گذاران این شرکت هستند.
خانم مهدوی کارشناس این شرکت نیز طی اظهاراتی گفت: به عنوان تأمین سرمایه علاوه بر ابزارهای متنوعی که برای سرمایه‌گذای داریم، خدماتی مانند خدمات مشاوره هم انجام می‌دهیم که می‌تواند به ایجاد یک شرکت پروژه و صندوق سرمایه‌گذاری کمک کند.
وی افزود: صندوق‌های سرمایه زیر نظر سازمان بورس بوده و بستر قانونی دارند و ایجاد صندوق‌ها هم برای سرمایه‌گذاری و هم تأمین مالی پروژه‌های خاص تعریف می‌شود.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *