حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس روز پنج شنبه با حضور در شهرستان انار ضمن دیدار با اساتید دانشگاه آزاد و شرکت در جلسه شورای اداری بازدیدی از واحدهای تولیدی شهرستان جهت رسیدگی و پیگیری مشکلات این واحدها انجام داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خدمت ، حجت الاسلام دکتر جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار روز پنج شنبه در جلسه ای با اساتید، اعضای هیأت علمی، رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی انار شرکت و در جریان عملکرد دانشگاه، رشته های تحصیلی و فارغ التحصیلان این دانشگاه قرار گرفت.


«ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت و کشاورزی»
حجت الاسلام جلالی ضمن توصیه هایی در خصوص رابطه دانشگاه با جامعه، صنعت و کشاورزی و اینکه تولیدات دانشگاه در جامعه باید ملموس باشد، اظهار کرد: مقالات، پژوهش ها و پایان نامه ها را بر اساس نیازهای بومی و اقلیمی شهرستان با توجه به اینکه انار شهرستانی تک محصولی‌ست پیاده سازی کنید. خصوصا در رشته های کشاورزی برای پیشگیری از سرمازدگی، مقاوم سازی درختان پسته در برابر آفات، نگهداری از پسته تازه بیش از دو ماه، مباحث کود و آبیاری نوین اساتید تحقیق و پژوهش داشته باشند.
وی با ذکر این مطلب که نظام آموزشی هر چند سال از طریق آزمون و خطا تغییر پیدا می کند، افزود: به دلیل آن است که کار علمی در خصوص نظام آموزشی انجام نشده است همچنین در مباحث مدیریت فرهنگی تربیتی کاری انجام نشده، که ضرورت دارد دانشگاه آزاد در رشته های علوم تربیتی برنامه ریزی کند.


«دانشگاه ها در حوزه جمعیت و فرهنگسازی در راستای فرزندآوری برنامه داشته باشند»
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس بر ضرورت مهارت آموزی حین تحصیل تأکید و بیان کرد: نظام آموزشی باید اصلاح شود و ضرورت دارد دوان مدرسه همراه با مباحث فنی و تخصصی و مهارت آموزی طی شود و صرف حفظ مطالب کتاب های درسی سپری نشود.
وی نقش دانشگاه را در فرهنگسازی در حوزه جمعیت، اساسی دانست، همچنین ارائه راهکار از سوی دانشگاه در مباحث مدیریتی، آسیب های اجتماعی، استحکام خانواده و…ضروری عنوان کرد..
حجت الاسلام جلالی در ادامه با ادای احترام به شهید گمنام دانشگاه در جلسه شورای اداری شهرستان انار شرکت کرد.


«همه دستگاه ها در راستای تأمین امنیت پای کار باشند»
در جلسه شورای اداری مسائل مربوط به خسارت یک هزار و 250 میلیاردی سرمازدگی که کشاورزی و اقتصاد شهرستان انار را به چالش کشیده است، مطرح شد.
نماینده رفسنجان و انار در مجلس در این جلسه اظهار داشت: از دست رفتن سرمایه و بیکاری ناشی از آن به خاطر سرمازدگی محصول موجب فقر در جامعه خواهد شد و فقر و بیکاری ناامنی در جامعه را به دنبال خواهد داشت، بنابراین برای کنترل فاجعه و پیامدهای اجتماعی ناشی از آن مثل سرقت و ناامنی باید همه دستگاه‌ها و ادارات حداکثر توان خود را به کار گیرند.
وی ادامه داد: شورای تأمین، بسیج، سپاه و…کمک کنند از سرقت ها پیشگری شود. بخشی از سرقت ها در حوزه سیم و کابل و زیرساخت های آب و گاز است. ادارات باید از تجهیزات خود مراقبت و ایمن سازی کنند، اگر اداره ای آسیب دید خودش باید پاسخگو باشد، همچنین در روستاها شوراها و دهیاران برنامه ریزی کنند که حداکثر امنیت برقرار شود.
حجت الاسلام جلالی، امنیت را یکی از مهمترین زیرساخت های سرمایه گذاری دانست و گفت: به ویژه در این برهه از زمان که محصول دچار خسارت شده باید بیش از پیش موضوع امنیت مورد توجه قرار بگیرد.
وی بر تحقیق و پژوهش و پیداکردن راهکارهایی که جلوی خسارت سرمازدگی را بگیرد، تأکید و از امهال وام های کشاورزی از سال 1397 تا 1400 خبر داد.
حجت الاسلام جلالی در ادامه سخنان خود مباحثی در خصوص تأمین پسته برای شرکت هایی که فرآوری پسته دارند، مطرح و اصلاح بیمه کشاورزی را یک ضرورت دانست که باید در تهران رسیدگی شود.
شرکت در مراسم معارفه مدیر تعاون روستایی انار و بازدید از شرکت تولید کابل در این شهرستان دیگر برنامه حجت الاسلام جلالی بود.


«رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی/مشکل کارخانه سیم و کابل انار پیگیری می شود»
وی در خصوص کارخانه سیم و کابل انار تصریح کرد: این کارخانه به دلیل وجود مشکلاتی با 30 درصد ظرفیت فعال است که باید کمک شود با تمام ظرفیت فعالیت کند که تا 300 نفر نیرو اشتغالزایی داشته باشد.
بازدید از پل غیرهمسطح شهدای انار در ادامه انجام شد؛ این پل با پیگیری های حجت الاسلام جلالی تکمیل و به زودی به بهره برداری می رسد.
حجت الاسلام جلالی در ادامه ضمن شرکت در جلسه ای در خصوص برنامه های فرهنگی شهرستان انار با خانواده چهار شهید دفاع مقدس در امین شهر دیدار کرد و پس از دیدار با خانواده شهید غیاثی در بیاض از مرکز دارالقرآن بیاض بازدید کرد.


«خیران، دارالقرآن بیاض را دریابند»
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن ابراز تأسف از وضعیت دارالقرآن بیاض که یک ساختمان مخروبه است، از خیران درخواست کرد نسبت به بازسازی، تعمیرات و تجهیز این دارالقرآن کمک کرده و باقیات و صالحاتی با خدمت در راه قرآن برای خود ذخیره کنند.
حجت الاسلام جلالی عصر پنج شنبه با حضور در دهستان کبوترخان از روستاهای قاسم آباد، حاجی آباد، ده پناه و وسیل آباد بازدید کردو مشکلاتی در خصوص آسفالت، لوله انتقال آب، مکان ورزشی و تأمین قیر در این بازدیدها مطرح شد.


«پیگیری و رسیدگی به مشکلات دهستان کبوترخان/تأکید مجدد نماینده بر استقرار ایستگاه آتش نشانی در کبوترخان»
کبوترخان مقصد بعدی نماینده بود، در این منطقه مشکل عدم وجود خط انتقال گاز مقابل مغازه ها مطرح شد و مقرر شد این مشکل به شرکت گاز منتقل و نسبت به حل آن اقدام شود.
حجت الاسلام بار دیگر بر ضرورت استقرار ایستگاه آتش نشانی در کبوترخان تأکید و خواستار راه اندازی هرچه سریع تر آن شد.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *