شهردار رفسنجان گفت: رسانه‌ها نشان داده اند که در حل معضلات شهری یاری رسان شهرداری هستند و این به خاطر فلسفه ذاتی و وجه مشترک مدیریت شهری و رسانه‌ها است که هر دو در ارتباط با مردمند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجید کهنوجی در دیدار نوروزی با مسئول نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان های رفسنجان و انار، نقش رسانه‌ها را در افزایش حس اعتماد مردم بسیار مهم و ارزشمند دانست و اظهار کرد: از رسانه‌ها درخواست داریم مثل همیشه دست به دست شهرداری دهند تا مسائل و معضلات شهری رفع شوند.

وی با قدردانی از رویکرد رسانه‌ها در پرداختن به موضوعات شهری و بیان مشکلات شهروندان در قالب خبر، گزارش، انتقاد و انتشار مطالبات و گلایه های مردمی، خاطرنشان کرد: موضوعاتی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، از سوی شهرداری رصد و موارد قابل پیگیری به واحدهای ذیربط ارجاع داده می شود تا اقدام لازم در حل مشکلات صورت گیرد.

شهردار رفسنجان ادامه داد: با این وجود برخی گزارش‌ ها و پیام های مردمی که در رسانه‌ ها منعکس می شوند، به ارگان‌های دیگری مربوط بوده و ارتباطی به شهرداری نداشته و طبیعتاً در حیطه پاسخگویی ما نیست؛ لذا می طلبد مسائل با دقت بیشتری منعکس گردد.

شهردار رفسنجان تصریح کرد: براساس گزارش مدیریت ارتباطات مردمی، از مجموع پیام ها و گلایه های دریافتی، ۵۷ درصد عملیاتی و ترتیب اثر داده شده است، ۴۰ درصد درحال بررسی و یا در نوبت انجام است و حدود ۳ درصد نیز خارج از حیطه وظایف شهرداری بوده است.

مهندس کهنوجی با درخواست از رسانه ها برای بیان مطالبات شهروندان، خاطرنشان کرد: مرکز فوریت های شهری به شماره تلفن ۱۳۷ به عنوان پاسخگوی همیشه بیدار و راههای ارتباطی شهرداری رفسنجان در فضای مجازی پذیرای دیدگاه ها و پیشنهادات شهروندی بوده ‌و مردم می‌توانند مشکلات خود را بدون واسطه با شهرداری در میان بگذارند.

وی با اشاره به اینکه با شروع سال جدید مقدمات اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مختلفی توسط شهرداری انجام گرفته است، یادآور شد: جا دارد رسانه‌ها کما فی السابق در انعکاس فعالیت های مدیریت شهری همکاری کنند؛ زیرا مردم حق دارند بدانند خادمین آنها برای توسعه شهر چه کرده اند و عوارضی که پرداخت می کنند کجا هزینه می شود.

در این نشست روح الله بادپروا مسئول نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان های رفسنجان و انار با قدردانی از رویکرد مدیریت جدید شهری نسبت به رسانه‌ها، اظهار داشت: اختصاص مکانی برای فعالیت خانه مطبوعات و اصحاب رسانه از سوی شهرداری و شورای شهر رفسنجان اقدام مؤثری بود که متأسفانه پیش از این عملیاتی نشده بود.

وی با قدردانی از تعامل شهرداری رفسنجان با رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری فصل جدیدی از ارتباطات را در دوره جدید گشوده است و تعامل مطلوبی با رسانه ها برقرار نموده که می طلبد این ارتباط بیشتر شده و در رفع مشکلات و مسائل حوزه رسانه و مطبوعات در سال جدید شاهد اقدامات بیشتری باشیم.

شایان ذکر است، در این جلسه هم چنین مهندس کهنوجی شهردار رفسنجان خواستار تشکیل نشستی صمیمی با خبرنگاران و اهالی رسانه به منظور همفکری و بهره گیری از توان بیشتر رسانه ها شد.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *