نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌برداری از معدن سریدون باید هرچه زودتر آغاز شود تا در توسعه و اشتغال به اهداف بزرگی برسیم و انتظارات مردم رفسنجان و انار برآورده شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خدمت، حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس در جلسه روز سه‌شنبه با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور جمعی از نمایندگان استان و مدیران مجتمع‌های مس رفسنجان و شهربابک اظهار کرد: مدیرعامل جدید هرچه زودتر برنامه خود را با تفکیک شهرستان‌ها در زمینه توسعه، اکتشاف، راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی و کارخانجات جنبی مس و اشتغال جوانان ارائه دهد.
وی با بیان اینکه مدیران اگر بدون حساب و کتاب کار کنند امکانات را خراب می‌کنند، بر حضور مدیر بومی و متخصص تأکید کرد و گفت: آمار و ارقامی که برای آینده در مس مطرح می‌شود باید واقعی باشد و مدیر جدید باید در مدیریت زمان و عدد و ارقام واقع بینانه‌تر عمل کند.
نماینده رفسنجان و انار در مجلس افزود: استقلال مجتمع مس رفسنجان هرچه زودتر باید اعلام شود که دخل و خرج آن مشخص شود و دعواهای بین استان‌ها و شهرهای دیگر حل شود.
وی اضافه کرد: در خصوص هلدینگ مس و استقلال معادن تکلیف مجتمع مس رفسنجان به‌عنوان مجتمع مادر که نزدیک به 70 درصد تولید را به خود اختصاص می‌دهد مشخص شود که بتوانیم در اشتغال و توسعه، بیشتر از حق خودمان استفاده کنیم.
موضوع انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان و انار نیز از سوی حجت‌الاسلام جلالی مطرح شد و مقرر شد قبل از رساندن آب به کرمان، آب رفسنجان و انار تأمین شود و درخواست شد وزارت نیرو هرچه سریع‌تر این آب را در اختیار دو شهرستان قرار و مس هم خط انتقال را انجام دهد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به کلنگ‌زنی نیروگاه 500 مگاواتی برق رفسنجان درمنطقه ویژه اقتصادی تأکید و خواستار بهره‌برداری از معدن سریدون که به‌تازگی اکتشاف شده است، شد که بتوان در توسعه و اشتغال به اهداف بزرگی دست یافت.
وی در خصوص خدمات اجتماعی از حقوق معادن سخن به میان آورد و تأکید کرد: طبیعی‌ست مکانی که به معدن نزدیک‌تر است باید از این خدمات بیشتر بهره‌مند شود و شهرهایی که خود دارای معادن هستند و و توسعه یافتند جایز نیست انتظار داشته باشند از مس هم بهره ببرند، که متأسفانه برخی افراد رعایت نمی‌کنند و از هر ابزاری برای کندن از مس استفاده می‌کنند.
حجت‌الاسلام جلالی در همین رابطه تصریح کرد: از مدیران مجتمع مس درخواست دارم مراقبت کنند، مردم ما انتظار دارند هر منطقه‌ای که از آلایندگی مس ضرر و آسیب می بیند از منافع آن هم بهره‌مند شود.
وی نسبت به راه‌اندازی هرچه سریع‌تر کارخانه تولید مواد شیمیایی که از قبل مصوب شده نیز نکاتی مطرح کرد.

توسط AdminRaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *